عکاسی دنیای بزرگ و پیچیده ای دارد و باید آزمون و خطای بسیاری انجام داد . از این رو در اینجا سعی کردیم برخی از نکات مهم عکاسی را بیان کنیم .

نکات مهم برای کسب مهارت در عکاسی

به منظور کسب تجربه هرچه بیشتر در عکاسی باید راه طولانی را پیش گرفت و تجربه های بسیاری در این زمینه کسب کنید .عکاسی دنیای بزرگ و پیچیده ای دارد و باید آزمون و خطای بسیاری انجام داد . از این رو در اینجا سعی کردیم برخی از نکات مهم عکاسی را بیان کنیم .

اولین نکته کپی کردن تمام عکس ها در کامپیوتر و فرمت کردن کارت حافظه 

شاید برای شما هم بارها این موضوع پیش آمده است که هنگام گرفتن عکس کارت حافظه پر شده است و نتوانسته اید در همان لحظه از سوژه مورد نظر خودتان عکس برداری کنید . راه دیگر حذف عکس های نامطلوب است ولی باز هم این فرآیند زمان بر است و ممکن است سوژه عکاسی را از دست بدهید . به همین دلیل همیشه سعی در خالی نگه داشتن کارت حافظه داشته باشید . البته می توانید یک کارت حافظه یدک هم داشته باشید ولی باز هم بهتر است آن را هم خالی نگه دارید .

نکته بسیار مهم دیگر عکاسی با فرمت RAW است

یکی از امکانات دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای عکاسی با فرمت RAW یا همان فرمت خام است .از ویژگی این فرمت عکاسی این است که این فرمت با دارا بودن ذخیره اطلاعات بیشتر حجم زیادتر نیز دارد و با ویرایش آن می توان نتیجه مطلوبی کسب کرد .بهتر است که عکس هایتان را بافرمت JPEG که در اکثر دورین های عکاسی وجود دارد ثبت کنید زیرا در این حالت شما امکان ویرایش بهتر عکس را دارید مخصوصا آن دسته از عکس هایی که زیادی خوب از آب در نیامده . در نتیجه بهتر است از فرمت RAW  در عکاسی استفاده کنید .

نحوه درست عکس برداری از نوزادان

یک از زیباترین و خاطره انگیز ترین کارهای دنیا عکاسی از نوزادان  است ولی در این کار هم یکسری مشکلات نیز وجود دارد .برای عکسبرداری از نوزادان باید خیلی مراقب بود که در نهایت منجر به گریه نوزاد نشود .یکی از راه های موثر برای گرفتن عکس از کودکان، گرفتن عکس از نوزادان پس از یک خواب سنگین است. چون در این حالت نوزادان معمولا آرام هستند و می توان به خیره شدن آنها به لنز دوربین امیدوار بود  

استفاده از لنز های پر سرعت 

آن دسته از لنز هایی که دیفراگم آنها تا حد زیادی باز می شود توانایی جذب حجم بیشتری از نور را دارند . بهتر بگوییم که در کمترین زمان فرآیند پرتو نگاری را پایان می دهد و در نتیجه می توان از شاتر هایی با سرعت بالا استفاده کرد که باعث می شود از حرکت سوژه جلوگیری شود و در نتیجه یک عکس با کیفیت بالاتری بدست آید . مثلا برای ثبت عکس از صحنه های ورزشی و مواقع نور کم استفاده از یک لنز دیافراگم با قابلیت باز شدگی بیشتر دیافراگم (F/2.8   بهتر از F/5.6 می باشد ) عبور نور در این وضعیت این امکان را به عکاس می دهد که از لرزش تصویر و تار افتادن عکس جلوگیری شود تا یک عکس شفاف و زیبایی حاصل شود .

برای عکس برداری باید به نورپردازی دقت زیادی شود 

یکی از موارد مهم در عکاسی نور پردازی ویژه عکاسی است . در استودیو های عکاسی امکان نور پردازی ویژه ای فراهم است تا بتوان بین نور و سایه توازن خاصی برخوردار شود در این حالت مراقب باشید که به لامپ های بسیار داغ دست نزنید تا آسیب نبینید .خلاصه در عکس برداری به نورپردازی مناسب برای سوژه توجه خاصی شود .

قبل از شروع به عکاسی سعی کنید موقعیت و محل عکس برداری را با دقت و ظرافت انتخاب کنید

آن دسته از عکاسان حرفه ای همیشه پیش از شروع به عکاسی از افراد موقعیت عکس برداری را با دقت انتخاب می کنند. البته باید به زمان عکسی نیز توجه کرد چرا که نور محیطی در فضای باز در طول روز تغییر می کند . البته باید به شرایط آب و هوایی نیز توجه داشته باشید . حتی اگر پیش بینی شده است که روز عکس برداری شرایط آب و هوایی صاف و آفتابی است بهتر است که خود رابرای شرایط بارانی و طوفانی آماده کنید و چند موقعیت عکاسی جایگزین نیز در نظر داشته باشید. داشتن آمادگی برای هر شرایط غیر منتظره به شما آرامش خاصی می دهد .

داشتن تنظیمات خوب و حرفه ای 

یکی از ویژگی عکس های با کیفیت زیبا داشتن امکانات و تجهیزات خوب مانند دوربین خوب و همینطور سه پایه مناسب است . قبل از خرید سه پایه توجه داشته باشید که از آن در چه محل هایی می خواهید استفاده کنید و کاربرد شما چیست و چگونه میخواهید آن را حمل کنید . اگر قصد دارید که از سه پایه در یک محلی مثل استودیو استفاده کنید، وزن زیاد آن اهمیت چندانی ندارد ولی اگر می خواهید آن را به محل های مختلف حمل کنید و آن را به دوش بکشید بهتر است که آن را سبک انتخاب کنید . در ضمن اگر می خواهید از سه پایه در فضای باز استفاده کنید بهتر است که ضد آب باشد به خصوص برای عکس برداری نزدیک دریا پس مدلی انتخاب کنید که نسبت به شرایط مختلف جوی مقاوم باشد .

 

 

 

 

ABOUT SARA
,Sara is one of the most famous studio in Tehran
equipped with the best cameras
and beautiful designs. we honor to record unforgettable momento
.of you're life
All images and content on this site belong to Sara studio
A company registered in Tehran, IRA

SARA PHOTO STUDIO . All rights reseved 2017
Copying in any way is prohibited Design By Adib IT Group