عکاسی در منزل از کودک شما چندین ویژگی دارد که یکی از آن ها آرام بودن کودک نسبت به محیط آتلیه است و کودک دچار بی حوصلگی و خستگی نمی شود . به همین علت خیلی از والدین از همان ابتدای کار از رفتن به آتلیه عکاسی منصرف می شوند و تصمیم میگیرند برای راحت تر بودن کودکشان عکاس را به خانه دعوت می کنند

عکاسی در منزل از کودک شما چندین ویژگی دارد که یکی از آن ها آرام بودن کودک نسبت به محیط آتلیه است و کودک دچار بی حوصلگی و خستگی نمی شود. به همین علت خیلی از والدین از همان ابتدای کار از رفتن به آتلیه تخصصی کودک  منصرف می شوند و تصمیم می گیرند برای راحت تر بودن کودکشان عکاس را به خانه دعوت  کنند .

عکاسی در حین حواس پرتی

حتی در بعضی مواقع عکاس از بزرگ سال می خواهد که به مرکز دوربین نگاه کند و خیره شود اما ناخودگاه نگاهشان به نقاط و نواحی دیگر متمرکز می شود و حواسشان پرت می شود .

کودکان بسیار حواس پرت هستند و آن ها هیچ توجهی به دوربین و مرکزش نمی کنند و باعث می شود که توجه سوژه ی عکاسی که خود کودک است با سختی و دردسر های زیادی نگاه او را به مرکز دوربین  جلب کنیم .

اگر عکاس با کودک ارتباط برقرار کند آنگاه کودک راحت تر به حرف های عکاس گوش می دهد و عکاس راحت تر می تواند ژست های عکاسی خود را به کودک منتقل کند.

شاید فکر می کنید که نگاه کودک به دوربین جزء المان های مهم عکاسی است و اگر کودک به دوربین نگاه نکند، امکان ثبت عکس فراهم نمی شود اما خیلی وقت ها کودک مشغول انجام کاری هستند که عکاس با زیرکی خود می تواند آن صحنه را ثبت کند .

توجه به چشم های کودک حین عکاسی

از دیگر نکات مهم عکاسی کودک این است که حواس کودک پرت نشود و چشم هایش در راستای مرکز دوربین باشد. برای اینکه کودک راحت تر در خانه به مرکز دوربین توجه کند، سعی کنید از تابش نور بر روی صورت کودک خود استفاده کنید. چرا که این کار باعث می شود که کودک در این حالت یک نگاه براق و گیرا و کودکانه را ثبت کند.

ثبت جزئیات

ثبت تک تک لحظات کودک نباید محدود به عکاسی در آتلیه عکاسی شود در منزل هم عکاسان می توانند این شرایط را فراهم کنند از جمله از این شرایط می توان به خیره شدن کودک به جایی یا به خواب رفتن حین عکاسی و... اشاره کرد که می توان لحظات شیرینی را ثبت کرد .

پس زمینه مناسب

بچه ها معمولا لباس های طرح دار و رنگارنگی را می پوشند، به خاطر همین داشتن پس زمینه ی معمولی و ساده و فاقد طرح می تواند عکس ثبت شده از کودک را با افکت ها زیبا تر و جذاب تر نمایش دهد .

داشتن پس زمینه ی طرح دار باعث می شود سوژه که کودک است کم رنگ تر شود و توجه به جزئیات دیگری جلب می شود به همین علت باید پس زمینه ساده باشد .

نور پردازی مناسب

گرچه در محیط آتلیه عکاسی نور پردازی از قبل انجام شده است اما نور پردازی در خانه هم آنچنان که به نظر می رسد سخت نیست. عکاس قبل از شروع عکاسی، دستگاه های  نور پردازی در محیط خانه را تنظیم می کند و تا تا قبل تنظیم درست، عکاسی شروع نمی شود. پس خیالتان از نور پردازی در محیط خانه راحت باشد.

آرامش حین عکاسی کودک

خیلی از کوکان با اسباب بازی هایشان احساس بهتری دارند و با آن ها احساس عاطفی بیشتری می کنند اگر کودک حین عکاسی بی حوصله شد و احساس خستگی کرد می توانید از اسباب بازی هایش استفاده کنید تا کودک آرام بماند.

 

ABOUT SARA
,Sara is one of the most famous studio in Tehran
equipped with the best cameras
and beautiful designs. we honor to record unforgettable momento
.of you're life
All images and content on this site belong to Sara studio
A company registered in Tehran, IRA

SARA PHOTO STUDIO . All rights reseved 2017
Copying in any way is prohibited Design By Adib IT Group