همانطور که میدانید همیشه عکاسی از کودکان و اینکه به او بگویید به سبک خاصی ژست و حالت بگیرد بسیار سخت و دشوار است. و مستلزم صرف زمان زیاد و داشتن صبر و پشتکار قابل توجهی می باشد.

بهترین روش عکاسی از کودک

همانطور که میدانید همیشه عکاسی از کودکان و اینکه به او بگویید به سبک خاصی ژست و حالت بگیرد بسیار سخت و دشوار است. و مستلزم صرف زمان زیاد و داشتن صبر و پشتکار قابل توجهی می باشد.

اگر به دنبال ثبت عکس زیبا و دلنشیین از کودکان هستید باید با روحیات کودکان به خوبی آشنا باشید و بدانید که چطور باید با آنها رفتار کنید.



خب کاملا مشخص است که کودکان نمی توانند مانند مدل ها ژست بگیرند و خیلی صاف و شیک جلوی دوربین بایستند. ما در عکاسی از کودکان باید اصالت و حالت های بسیار طبیعی کودک را حفظ کنیم و نباید به کودکان ژست و حالت های مصنوعی بدهیم، چون این کار نشاط و زیبایی عکس کودک را ازبین میبرد و تصویر کودک دیگر طبیعی نیست .

در عکاسی از کودکان باید به نکات زیر توجه کنید:

  • در شروع عکاسی از کودکان باید در نظر داشته باشید که که همه کودکان دارای شیطنت زیادی هستند و نمی توانند برای مدت زیادی آرام و بی حرکت بمانند و دائم در حال تکاپو و جست و خیز هستند پس عکاس باید بسیار سریع عمل کند و فرصت شناس باشد علاوه بر این سعی کنید که سرعت شاتر دوربین شما بالا باشد تا سریع عکس خود را به ثبت برسانید.


  • کودکان دارای شیطنت ذاتی هستند و در برخی مواقع چهره آنها سرشار از معصومیت است. دلنشین ترین عکس ها از کودکان زمانی به ثبت می رسند که بتوانید این دو ویژگی بسیار مهم در کودکان را در عکس خود نشان دهید. پس برای رسیدن به این هدف باید شرایطی را فراهم کنید که کودکان حس و حال طبیعی خود را داشته باشند مثلا آنها را تشویق کنید که به بازی مشغول باشند یا شعری بخوانند یا اینکه نقش یک شخصیت کارتونی را بازی کنند و یا ادای دوستان و اطرافیان خود را در بیاورند. و در تمامی این حالات از زوایای مختلف با سرعت عمل خوب عکاسی کنید.


  • دادن ژست های غیر طبیعی و مصنوعی هم خود کودک و هم اطرافیان را خیلی خسته می کند. اگر به دنبال تصاویر زیباتری هستید اجازه دهید که کودک حالت طبیعی و معصومانه خود را در زمان عکس برداری حفظ کند و اصلا به کودکان نگویید که قصد عکس گرفتن از آنها را دارید چون ممکن است حالت همیشگی خود را نداشته باشند و یا اینکه شروع به لجبازی های کودکانه کنند .


  • اگر وسایل سرگرم کننده کودک و اسباب بازی هایش باعث شلوغی و درهم برهم شدن عکس نشده، وجود آنها در عکس مشکلی ایجاد نمیکند ، بلکه ممکن است زیبایی عکس را دوچندان کند.


  • در شرایطی که کودک دیگر خسته و کلافه شده است می توانید به کمک عروسک های خرسی یا سگ و گربه آنها را آرام کنید. حتی وجود پدر و مادر هم مسکن بسیار خوبی برای اضطراب کودک می باشد.


  • بهترین سوژه برای عکاسی از کودکان زمانی است که آنها مشغول بازی با یکدیگر هستند ، بهترین و زیباترین تصاویر عکاسی از کودکان زمانی حاصل می شود که کودکان در حالت طبیعی خود مشغول بازی با یکدیگر هستند در این حالت کودکان ظاهر خندان و بشاش واقعیشان را حفظ می کنند و کاملا محیط اطرافشان را فراموش میکنند که این همان ذات معصوم همراه با کمی شیطنت طبیعی کودک را به ما نشان میدهد. حالت هایی از قبیل قهر کردن کودک یا دست در گردن دوست خود انداختن و بغل کردن یکدیگر لحظه های بسیار زیبا و جذابی را رقم می زند و در این شرایط می توانید عکس های بسیار خاطره انگیزی را به ثبت برسانید .


 

به طور کلی یک عکاس برای موفقیت در ثبت یک عکس زیبا باید بتواند به خوبی همه چیز را تحت کنترل خود در بیاورد و باید تجربه خوبی از کار با کودکان داشته باشد تا بتواند آنها را درک کند .برای شروع و تمرین بیشتر یک عکاس می تواند از کودکان اطرافیان خود عکسبرداری کند این کار به شما کمک زیادی به شناخت رفتار و حالات کودکان در زمان عکاس می کند


ABOUT SARA
,Sara is one of the most famous studio in Tehran
equipped with the best cameras
and beautiful designs. we honor to record unforgettable momento
.of you're life
All images and content on this site belong to Sara studio
A company registered in Tehran, IRA

SARA PHOTO STUDIO . All rights reseved 2017
Copying in any way is prohibited Design By Adib IT Group