عکاسی پرتره یکی از مهارت هایی است که هر عکاس باید آن را فراگیرد و نحوه عکاسی های این چنینی را بداند و به مهارت و دانش فنی در این راه تکیه کند و خودش را در این زمینه به بالاترین مرتبه برساند

عکاسی پرتره یکی از مهارت هایی است که هر عکاس باید آن را فراگیرد و نحوه عکاسی های این چنینی را بداند و به مهارت و دانش فنی در این راه تکیه کند و خودش را در این زمینه به بالاترین مرتبه برساند.

قبل از اینکه درباره الگوی نورپردازی در عکاسی پرتره کودک صحبت کنیم باید بدانیم که خود عکاسی پرتره چیست؟ سپس درباره عکاسی پرتره کودک صحبت کنیم.

 

عکاسی پرتره

عکاسی پرتره زیرمجموعه ای از عکاسی است که بیشتر مربوط به عکاسی از چهره است و روی چهره کار می شود. عکاسی پرتره نیازمند خلاقیت زیاد می باشد و چالش برانگیز است. این عکاسی یکی از مهمترین انواع عکاسی می باشد که هم عکاسان تازه کار و به نوعی آماتور و هم عکاسان حرفه ای انجام می دهند. این نوع از عکاسی در بین افراد خانواده نیز انجام می شود و شما می توانید در خانواده خود نیز از این نوع عکس برداری استفاده کنید.

در بعضی موارد عکاس با استفاده از ترکیب نور , رنگ ها و ترکیب بندی می تواند عکس های پرتره بسیار زیبا خلق کند، در عکاسی پرتره شما نباید عجله به خرج دهید زیرا این عکاسی ترکیبی از آرام و ساکت بودن کسی است که به دوربین نگاه می کند و عکس برداری پرتره بیشتر معطوف به انسان می باشد.

از آنجایی که هرچیزی تاریخچه و یک تاریخ شروعی دارد عکس برداری پرتره نیز تاریخچه ای دارد و تاریخ پیدایش آن اواسط قرن دوازدهم شمسی می باشد.

انواع عکس برداری پرتره

  • پرتره تمام قد
  • پرتره هنری
  • پرتره تبلیغاتی
  • پرتره پرسنلی
  • پرتره سیاسی
  • پرتره خانوادگی

معرفی نکات مهم عکس برداری پرتره

1)عکسبرداری پرتره باید نشان دهنده عواطف و احساسات فرد به بهترین شکل ممکن باشد و بتواند عصبانیت , خنده , دلهره و همه حالات فرد را به تصویر بکشد و نمایان کند.

2)چینش و ترکیب بندی درست رنگ ها و نور اگر بدرستی انجام شود باعث زیباتر شدن عکس خواهد شد و شما را به یک عکاس حرفه ای تبدیل خواهد کرد.

3)سایر نکاتی که شما باید اهمیت دهید از جمله مواردی مثل نحوه قرار گرفتن دوربین، نسبت به فرد یا سوژه عکاسی , نوع لنز استفاده شده , بکگراند و یا پس زمینه عکاسی , نسبت نور و یا نوع نور و محل نورپردازی هستند و سعی کنید برای بهتر شدن عکس های پرتره با سوژه مورد نظر به صحبت بپردازید و نظرشان را بپرسید و از آنها بخواهید که به شما بگویند چه چیزی را خیلی دوست دارند و یا کدام ژست را بیشتر میپسندند.

4)سرعت در عکاسی پرتره اهمیت فراوانی دارد یک عکاس حرفه ای پرتره باید خیلی سریع باشد و بتواند به سرعت عکس های پرتره ثبت نماید عکس هایی که در آنها فرد سرش را خم می کند و یا چشمش برق می زند را باید بتواند به سرعت ثبت نماید.

  

انواع الگوی نورپردازی در عکس برداری پرتره

  1. نور طبیعی
  2. نور پردازی دو طرفه
  3. نور پردازی پروانه ای
  4. نور پردازی حلقه ای
  5. نور پردازی رامبراند

۱)نورپردازی دو طرفه :

این نوع نورپردازی همانطور که از اسمش پیداست از دو طرف به کمک منابع نوری، نور تابانده می شود . یک طرف صورت نور و یک طرف دیگر سایه ایجاد می شود. این نوع نورپردازی بیشتر برای خلق تصاویر دراماتیک استفاده می شود.

۲)نورپردازی پروانه ای :

نورپردازی پروانه ای بیشتر در بین اهالی هالیوود در دهه 30 محبوب بود.در طرح عکس برداری پروانه ای، انواع مختلفی سایه در بعضی از نقاط صورت شکل میگیرد که باعث زیباتر شدن عکس می شود. به طور مثال یک سایه کوچک زیر بینی ایجاد می شود.

۳)نورپردازی حلقه ای :

نورپردازی حلقه ای با ایجاد یک سایه کوچک بینی بر روی گونه شناخته می شود برای ایجاد نورپردازی های این چنینی شما باید دوربین را در زوایای درستی قرار دهید و منبع نوری باید کمی بالاتر از سطح چشم قرار گیرد.

۴)نورپردازی رامبراند :

نور پردازی رامبراند به این علت این نام را گرفت که رامبراند یک نقاش معروف بوده که در کارها و نقاشی هایش از یک الگوی نقاشی خاصی بهره می برده است و به همین دلیل نام این نقاش بر روی این مدل نورپردازی قرار داده شده است. از نشانه های این نوع نورپردازی ایجاد یک مثلث نوری بر روی گونه است.

 

 

ABOUT SARA
,Sara is one of the most famous studio in Tehran
equipped with the best cameras
and beautiful designs. we honor to record unforgettable momento
.of you're life
All images and content on this site belong to Sara studio
A company registered in Tehran, IRA

SARA PHOTO STUDIO . All rights reseved 2017
Copying in any way is prohibited Design By Adib IT Group