عکسبرداری از نوزاد نیازمند دانش فنی فراوانی می باشد. یکی از مهارت هایی که هر عکاس خوبی باید آنرا دارا باشد و به آن تسلط کافی داشته باشد عکسبرداری از نوزاد می باشد. عکسبرداری از نوزاد علاوه بر سخت و طاقت فرسا بودن آن مهارتی بسیار زیبا و دلنشین می باشد زیرا شما از نوزادی که تازه به دنیا آمده عکسبرداری می کنید و تغییرات دلخواهتان را روی آن اعمال می کنید که می تواند برای شما لذت بخش باشد

عکسبرداری از نوزاد نیازمند دانش فنی فراوانی می باشد. یکی از مهارت هایی که هر عکاس خوبی باید آنرا دارا باشد و به آن تسلط کافی داشته باشد رعایت اصول ایمنی در عکسبرداری از نوزاد می باشد. عکسبرداری از نوزاد علاوه بر سخت و طاقت فرسا بودن آن مهارتی بسیار زیبا و دلنشین می باشد زیرا شما از نوزادی که تازه به دنیا آمده عکسبرداری می کنید و تغییرات دلخواهتان را روی عکس او اعمال می کنید که می تواند برای شما لذت بخش باشد.

یکی از وظایف عکاسان ثبت عکس های یادگاری از اولین لحظات موجودات ظریفی است که خداوند بزرگ آنها را خلق کرده است که این خود کاری بزرگ است و اگر با دقت کافی و بالا همراه نشود ممکن است موجب زیان های جبران ناپذیری شود.

بنابراین این اهمیت بالایی دارد که حتما باید تمام هوش و حواسمان بر روی نوزاد باشد تا خطری او را تهدید نکند. باید هنگام جابجایی او بسیار مراقب باشیم و بیشتر مواقع از پدر یا مادر نوزاد بخواهیم که اورا جابجا کند و سعی کنیم خود کمتر نوزاد را لمس کنیم تا متحمل آسیب نشود.

مواردی که خواهید خواند از مهمترین نکات اصول ایمنی هنگام عکس برداری از نوزاد می باشد پس سعی داشته باشید آنهارا به دقت بخوانید.

یکی از مهمترین مسائل در عکس برداری از نوزاد این است که سلامتی نوزاد در چه وضعیتی قرار دارد. از آنجایی که نوزاد تازه بدنیا آمده بیشتر در معرض بیماری قرار دارد باید وقتی نوزاد به آتلیه آورده می شود سالم و آری از هرگونه بیماری باشد اگر بدین شکل نبود شما باید تاریخ عکسبرداری را کمی به تاخیر بیندازید تا حال عمومی نوزاد بهتر شود و بیشتر دچار بیماری نشود. زیرا هرچند این بیماری بی اهمیت و جزئی باشد باز برای یک نوزاد می تواند خطرآفرین باشد و باید جدی گرفته شود.

یکی دیگر از خطراتی که نوزاد را تهدید میکند ژست هایی است که عکاس از پدر و مادر نوزاد می خواهد برای او انجام دهند. برای مثال یکی از ژست هایی که شاید همه ما دیده باشیم ژستی است که نوزاد دست های خود را زیر سرش گذاشته و یا وزن سر نوزاد روی دستهایش است که خطری بزرگ برای نوزاد به حساب می آید همه ی این عکس هایی که می بینید: نوزاد دستش را زیر سرش قرار داده و به شما نگاه می کند بوسیله برنامه های فوق حرفه ای ادیت شده و ساخته شده اند.

شما اگر می خواهید عکاس حرفه ای در این زمینه به شمار بیایید باید تمام دانش فنی خود را بکار گیرید تا از بوجود آمدن همه اتفاقات جلوگیری کنید و به نوعی الزامات را رعایت کنید تا خطری نوزاد را تهدید نکند.

از اصول دیگری که در باید رعایت شود نظافت دستتان می باشد دست های یک عکاس همیشه باید تمیز و آری از هرگونه میکروب و کثیفی باشد. ناخن های بلند ترک های بسیار ریزی دارند که محل انباشتن میکروب ها می باشند، بنابراین یک عکاس نباید ناخن های بلندی داشته باشد یا اگر از نوزاد عکسبرداری می کنید نباید لاک زده باشید. زیرا ممکن است نوزاد دچار حساسیت های پوستی شود و خطراتی اورا تهدید کند. سعی کنید همواره دست های تمیز و پاکیزه ای داشته باشید و در روز چندین بار دستهای خودرا بشویید.

همه ما دیده ایم که وقتی نوزاد در حال رفتن به خواب عمیق می باشد ناگهان گریه می کند و از خواب می پرد قبل از اینکه مطمئن شوید نوزاد به خواب رفته خودتان و یا پدر یا مادر نوزاد به نرمی و آرامی با پشت انگشت خود، نوک بینی نوزاد را نوازش کنید. این کار کمک می کند تا نوزاد آرام شود. هرچند ممکن است این کار فقط برای یک لحظه باشد اما شما باید آنقدر مهارت داشته باشید تا در همین لحظه کوتاه، عکس های خود را بگیرید. از این ایده های کوچک اما تاثیر گذار استفاده کنید تا بتوانید عکس های زیبا بگیرید.

سعی کنید در کارتان همواره دقت داشته باشید و برای هرکاری که می خواهید انجام دهید دلیلی داشته باشید. گاهی اوقات عکس هایی از نوزادان میخواهیم بگیریم که لازم است لباس های نوزاد را دربیاوریم باید توجه کنیم که چه زمانیواقعا ضروری است این کار را انجام دهیم و چه زمانی باید این کار را به بعد موکول کنیم. برای انجام این چنین کارها همیشه سعی کنید فکر کنید و بعد کار را انجام دهید، زیرا شما باید از یک نوزاد عکسبرداری کنید نه از یک بزرگسال، بنابراین باید حسایت بیشتری به خرج دهید.

سعی داشته باشید همیشه از یک بزرگتر بخواهید که نوزاد را جابجا کند هیچگاه سعی نکنید خودتان این کار را انجام دهید زیرا ممکن است با یک بی دقتی، نوزاد از دست شما رها شود و بیفتد. همیشه از پدر یا مادر بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد.

 

ABOUT SARA
,Sara is one of the most famous studio in Tehran
equipped with the best cameras
and beautiful designs. we honor to record unforgettable momento
.of you're life
All images and content on this site belong to Sara studio
A company registered in Tehran, IRA

SARA PHOTO STUDIO . All rights reseved 2017
Copying in any way is prohibited Design By Adib IT Group