در حرفه ی عکاسی به خصوص عکاسی کودک اشتباهات خیلی زیادی وجود دارد که نباید مرتکب شوید، قطعا زمانی که شما به یک آتلیه کودک مراجعه می کنید امکان اینکه اشتباهی رخ بدهد بسیار کم خواهد بود، مواردی که به آن اشاره می کنیم برای کسانی است که آشنایی زیادی به عکاسی ندارند

اشتباهات افراد مبتدی در عکاسی

به طور کلی افراد مبتدی اشتباهات رایجی در عکاسی دارند. برای مثال درعکاسی کودک،ممکن است کودک خسته و بی حوصله شود که در آن لحظه باید عکس ها به طور مکرر گرفته شود، اما افراد مبتدی عکس های مکرر را به طور درست و مناسب نمی گیرند.

در حرفه ی عکاسی به خصوص عکاسی کودک، اشتباهات خیلی زیادی وجود دارد که نباید مرتکب شوید، قطعا زمانی که شما به یک  آتلیه کودک حرفه ای مراجعه می کنید، امکان اینکه اشتباهی رخ بدهد بسیار کم خواهد بود، مواردی که به آن اشاره می کنیم برای کسانی است که آشنایی زیادی به عکاسی ندارند. به این نکته توجه داشته باشید تا زمانی که اشتباهی نکنید عکاس ماهری نخواهید شد پس دوربین را بدست بگیرید و آماده کار شوید.رعایت نکات ذیل می تواند به شما برای حرفه ای شدن در عکاسی کمک کند.

1-وسواس روی پیکسل های عکس

یکی از بدترین عادات یک عکاس کودک،  این است که حساسیت بیش از حدی روی پیکسل های عکس کودک دارد که به همین علت ایزو دوربین پایین می آید.

2-ویرایش همه چیز

کلیه عکس ها را ویرایش و ادیت نکنید!

شما در ابتدا باید عکس های مورد پسندتان رو گلچین کنید و سپس به ویرایش و ادیت آن بپردازید.

3-تردید

یکی از عادت های نامناسب و بد در عکاسی کودک در آتلیه کودک تردید و داشتن شک می باشد. در بعضی از مواقع، شک و تردید یک عکاس باعث گریه و بی حوصلگی کودک می شود، یکی از بد ترین عاداتی که یک عکاس می تواند داشته باشد همین است که از استفاده از تنظیمات ایزو در آتلیه کودک در سطح بالا ترس داشته باشد که باید هر چه زود تر آن را ترک کند.

4- تنظیمات دوربین

اگر خودتان تصمیم دارید با دوربین عکاسی خودتان،  عکسی از کودکتان بگیرید ممکن است به علت اینکه تنظیمات دوربین را نمی دانید نتوانید عکسی بابالاترین کیفیت را بگیرید. اما عکاسان حرفه ای این تنظیمات را به بهترین روش تنظیم می کنند.

5-مقاومت در برابر امتحان اعمال جدید

معمولا عکاسان مبتدی و تازه کار در برابر روش های جدید مقاومت نشان می دهند چرا که می ترسند که از پس آن کار بر نیایند و این افراد برای عکاسی از کودکان مناسب نیستند .

6- مسلط نبودن بر اصطلاحات و مفهومات پایه فوتوگرافیک

معمولا افراد غیر عکاس این طور اصطلاحات را نمی دانند و به آن توجهی نمی کنند

7-عکاسی در روز های خوش آب و هوا

معمولا اکثر عکس ها در روز های آفتابی ثبت می شود  چون که والدین می ترسند که کودکشان سرما بخورد، در حالی که در روز های ابری و بارانی و برفی عکس های جالب تر و زیبا تر و متنوع تری رو می توان گرفت .

8-نداشتن سه پایه

معمولا به علت نداشتن سه پایه عکس ها دچار لرزش می شوند اما در محیط های آتلیه و حتی عکاسانی که از آتلیه به خانه می روند همراه خود سه پایه دارند و شما مشکلی از این نظر ندارید

9-استفاده از حالت اتوماتیک

معمولا برای هر یک از گزینه های یک دوربین حرفه ای یک حالت اتوماتیک وجود دارد که این تنظیمات همه چیز را ساده و راحت تر می کند و این حالت تنظیمات اتوماتیک تبدیل به یک نیروی کمکی شده و کار شما را آسان تر می کند . البته در بعضی مواقع باید اتوماتیک را غیر فعال کنید که این کار تخصصی می باشد. برای مثال وقتی یک عکاس حرفه ای می خواهد تنظیمات دوربین را به صورت دقیق تنظیم کند آن موقع حالت اتوماتیک را غیر فعال می کند . و  در عکاسی از کودک برای اینکه پوست کودک زیبا و لطیف بیافتد، حالت اتوماتیک را غیر فعال می کنند  چون که در این حالت پوست پهن تر می شود و پوست لطیف کودک را خراب می کند

10-تغییر ندادن تنظیمات دوربین

معمولا عکاسان تازه کار وقتی که در تنظیمات دوربینشان تغیراتی را رخ می دهند تا مدت ها به آن دست نمی زنند به دلیل اینکه که می ترسند تنظیماتشان به اصطلاح خراب شود اما نکته این است که با توجه به محیط و شرایط مختلف باید تنظیمات مختلف انجام د هید.

 

ABOUT SARA
,Sara is one of the most famous studio in Tehran
equipped with the best cameras
and beautiful designs. we honor to record unforgettable momento
.of you're life
All images and content on this site belong to Sara studio
A company registered in Tehran, IRA

SARA PHOTO STUDIO . All rights reseved 2017
Copying in any way is prohibited Design By Adib IT Group